Welcoming-the-Internet-of-Things-to-Hotels-1400x800Het is opvallend om te zien dat men in de horeca eigenlijk veel minder doet met het internet dan in andere bedrijfstakken. Uit onderzoek is gebleken dat er veel minder bedrijven in de horeca over een website beschikken of zaken doen via internet. In de laatste jaren is er wel een stijgende trend te bemerken, wat betekent dat er steeds meer bedrijven wel online te vinden zijn en dat je bijvoorbeeld online tafels kunt reserveren. Met de komst van een aantal grote namen online waar je dingen kunt regelen als het plaatsen van bestellingen of boeken van een tafel in een restaurant wordt gelukkig duidelijk dat het web er ook voor de horeca steeds nadrukkelijker aan zit te komen.

Algemeen bekend is het dat vele branches juist de vruchten aan het plukken zijn van het internet. Neem de reiswereld, hier gaan tegenwoordig het gros van de boekingen van vliegtickets en hotels online. Of de casino wereld, kon je hier eerst alleen naar een fysiek casino, nu kun je op talloze websites poker, Roulette Spelletjes en Blackjack spelen. Ook in de mode industrie is te zien dat er meer en meer aankopen via het net worden gedaan en bedrijven proberen hier dan ook op in te springen.

Wat de toekomst voor de horeca en het internet brengt is moeilijk te zeggen. Uit eten gaan doe je immers buiten de deur en vaak gaat het niet alleen om het eten zelf. De ambiance, een goede service en gezellige omgeving zijn ook redenen voor mensen om buiten de deur te gaan eten. Omdat er bepaalde dingen nu eenmaal niet op het internet kunnen zal de horeca naar verwachting altijd een soort haat liefde verhouding blijven houden met de online wereld. Ondanks dat er wel degelijk winst geboekt kan worden zal het nooit helemaal hand in hand gaan.